İşveren Markası ve İşe Alıma Etkisi
İşveren markası, bir şirketin mevcut çalışanları ve dışardakiler tarafından nasıl algılandığıdır. Bu algı, şirket kültürü misyonu, vizyonu, şirket hakkındaki haberler, görüşülen adayların yorumları gibi birçok kaynaktan beslenir.
Çalışanların yaşamlarındaki yenilikler, değişimi ve işveren markası oluşturmayı kaçınılmaz hale getirmektedir. İşveren markası denildiğinde benim ilk aklıma gelen sosyal medya.. Peki işveren markasını oluştururken sosyal medyayı nasıl kullanmalıyız? Bunun üç temel adımı var. Ancak çoğu firma en temel iki adımı atlayarak işe alım aşamasına geçmektedir.
İlk adım oluşturma kısmıdır. Bu aşamada takipçi havuzu oluşturarak farkındalık yaratılmalıdır. Güçlü bir işveren markası aradığı yeteneklerden oluşan bir takipçi havuzuna sahip olmalıdır. İkinci adımı ise etkileşim kurma kısmıdır. Kilit yetenek havuzumuzla bir iletişim kanalı başlatmak ve bunun devamlılığını sağlamaktır. Burada önemli olan nokta sosyal medyada iletişimin çift yönlü olmasıdır. İçerik ve değerlendirilebilecek alternatifleri kullanarak hedef kitlemizin ilgisini canlı tutmalıyız. Aynı zamanda takipçilerimizin bu içerikleri kendi networkleri ile paylaşması sonucunda aday havuzunuz daha da genişleyecektir. Yani yetenek yeteneği çekiyor.
Adaya bir pozisyon için ulaşıldığında fikir sahibi olmak için yaptığı ilk iş şirketin sosyal medya üzerinden profilini görüntülemek oluyor. Aday kiminle görüşeceğini, firmada nasıl bir çalışan yapısının olduğunu, kurum kültürünü, eğer işe alınırsa o şirkette onu nelerin bekleyeceği gibi birçok konu hakkında bilgi sahibi olmak istiyor. Bu nedenle işveren markamızı profilimize yansıtmak hedef kitlemiz üzerinde etki sağlamak için önemli bir adım. Şirketteki faaliyetlerle ilgili güncellemeler, çeşitli konularda makaleler ve iş ilanları paylaşmak iş arayışında olsun olmasın potansiyel adayların bizimle etkileşimini artıracaktır.
Üçüncü adım ise işe alma kısmıdır. Bu aşamada birebir iletişim kurulmalıdır. Adayla birebir iletişime geçerek soru sormak kişide cevap verme iç güdüsü oluşturarak, adayla olan etkileşimimizi artıracaktır. Doğru adayın bize gelmesini beklemek doğru değil. Bir mesajla tüm hedef kitlemize ulaşabiliriz.
Aktif iş arayışında olanlar kadar olmayan yeteneklerde bizim için önemlidir. Sosyal medya ile şuan bir işi olsa bile iş değiştirdiğinde tercih edeceği şirketin biz olmasını, hedef kitlemizi kendi hikayemizin bir parçası haline getirerek sağlayabiliriz.
Mutlu bir hafta olması dileğiyle..
Gizem Varlı