Çalışan Memnuniyet Anketleri Niçin Önemli?
Çalışan memnuniyet anketi deyince, hepimizin aklına farklı görüşler gelir. Genelde birebir tanık olduğum görüş ise, çalışanların anketi cevaplasalar da sonuçların hiçbir şeyi değiştirmeyeceği yönünde. Çoğu çalışan, çalışan memnuniyet anketlerini zaman kaybı görerek cevaplamak istemiyor ya da soruları okumadan gelişi güzel cevaplayarak hemen bitirme çabasına giriyorlar.
Günümüz şartlarında ayakta kalmak insan kaynağımıza yapacağımız yatırımla mümkün. Bu nedenle çalışan memnuniyet anketlerinden alacağımız geri bildirimler bizim için büyük önem taşımaktadır. İyi yapılandırılmış çalışan memnuniyet anketleriyle iş yerindeki fiziksel koşullar, iletişimdeki engeller, bireylerin organizasyona olan güven duygusu ve birçok faktörü ölçümleyebiliriz.
Çalışanlarımızın çalışma şartları, uygulanan yönetim sistemi, sahip oldukları kariyer olanakları, organizasyondaki iletişim sistemi, iş yerinin ücret politikası gibi konularla ilgili olumlu-olumsuz görüşlerini ve bunların nedenlerini anlamamızı sağlayan en etkili kaynak çalışan memnuniyet anketleridir.
Çalışan memnuniyet anketi uygulamalarıyla;
-Çalışanların açıkça söylemeye çekindikleri, memnun olmadıkları durumları öğreniriz.
-Çalışanların iş yerine ve yöneticilerine olan bağlılıklarını bu veriler ışığında sağlayabiliriz.
-İş yerindeki sorunlara daha hızlı çözüm üretebilir veya yaşanması muhtemel olan sorunları öngörerek önleyebiliriz.
-Organizasyonun geliştirilmesi gereken yönleri önceliklendirilir.
-Organizasyonun mevcut kaynakları daha net görülür.
-Organizasyonda gerçekleşebilecek olan bir değişim karşısında çalışanların tepkilerinin ne olacağı hakkında bilgi ediniriz.
-Organizasyon içinde verimlilik arttırılması sağlanır.
-Eğitim ihtiyaç sürecimizi oluştururken bu verilerden yararlanırız.
Çalışan memnuniyet anketi hazırlarken dikkat etmemiz gereken noktalar:
-Sorular, şirketin içinde bulunduğu koşullar göz önüne alınarak hazırlanmalıdır.
-Amacımıza uygun sorular sormalı, çözmeyi planladığımız sorunlara odaklanmalıyız.
-Çalışanların yönetici, çalışma koşulları, ücret gibi temel konularla ilgili düşüncesini öğrenebileceğimiz sorular mutlaka sorulmalıdır.
-Her çalışanın öncelikleri farklıdır. Kariyer gelişimi bir kişi için önemliyken, bir diğer çalışan için daha az önemli olabilir. Bu nedenle ihtiyaçlar önceliklendirilmelidir.
-Anket sonuçları ve yapılması planlanan konular mutlaka çalışanlara duyurulmalıdır.
Çalışan memnuniyet anketi uygulamaları sonucunda, çalışanların beklentilerini karşılayabiliyor ve sistemin işleyişindeki sorunlara çözüm bulabiliyorsak, çalışanların işlerine aynı zamanda yöneticilerine bağlılıklarını sağlayabiliriz. Çalışanların tatmin edildikçe iş performansı da artış gösterir. Çalışanların beklentileri ne kadar iyi karşılanırsa, onlar da müşterilerin beklentilerini o kadar iyi karşılayacak ve kazanan işletme olacaktır.
Farkındalık Yaratması Dileğiyle
Gizem VARLI